FAU og elevråd Forside
Søke skoleplass
Søknadsskjema finner du her
Om oss

DNS Albir ligger i Alfaz del Pi kommune på Costa Blanca. Skolen er organisert som aksjeselskap og er godkjent av norske myndigheter og følger norsk læreplan. Skolen ligger idyllisk til i Carrer Esterella Polar 37, øverst i Albiråsen, ved foten av Sierra Helada.

Skolebygget er på til sammen ca. 1000 kvm, fordelt på 2 etasjer. Fra den store takterrassen, som for øvrig benyttes til utendørsundervisning, har man panoramautsikt fra Calpeklippen i nord til Benidorms skyskrapere i sør.

Skolen vår har 60 elever. I år er undervisningen organisert slik at trinnene er delt inn i 5 klasser. 1.-3. trinn, 4.-5. trinn, 6.-7. trinn, 8. trinn, 9.- 10. trinn. Fysisk aktivitet og sunn skolemat er viktige elementer i skolehverdagen.

Skolegården er utrustet med lekeapparater, klatrevegg og utstyr til aktiviteter som fotball, bordtennis, badminton, basket- og volleyball. Svømmebassenget benyttes daglig når været tillater det. Naturen i nærområdet og stranden brukes hele året.

Hos oss arbeider elever og lærere tett sammen. Lærerne tilbringer all tid sammen med elevene, også under lunsjen og i ”storefri”. Den store voksentettheten bidrar til å skape trygghet og trivsel for elevene også i friminuttene. Vi bruker tid på å bygge sosiale relasjoner mellom elevene og de voksne. Bevisstgjøring, refleksjon og ansvarslæring er sentrale begreper. I vårt arbeid for et godt skolemiljø bruker vi "MOT" og "Mitt valg".

Vi oppfordrer elevene til å delta i spanskundervisning fordi gode spanskkunnskaper er viktig for integrering i det spanske samfunnet. Skolen oppfordrer også elevene til å delta på ulike aktiviteter i det spanske samfunnet.