Velg seksjon Framside
SFO Hagabakken 1 4160 Finnøy Telefon: 458 78 249 Send e-post til oss
Redaktør: Bente Tjelta
Vervarsling frå yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Endring i påloggingsmuligheter ved bruk av skole-kontoen

Etter 15. juni vil ikke lenger elever som har valgt å logge inn i tredjepartstjenester som for eksempel Spotify, Pokemon Go  og  TikTok  med "logg inn med Google", og  sin stavangerskolen.no- konto ha muligheten til dette. Det har vært mulighet til å logge inn i disse, og andre tredjepartsapper, gjennom et API.  Fra 15. juni fjerner vi denne muligheten for alle andre tjenester enn noen forhånddefinerte som vi har godkjent.

Vi velger å kommunisere dette ut via hjemmesiden slik at foresatte ved behov kan hjelpe barna med å endre påloggingen til disse tjenestene. Dette kan en som regel gjøre ved å gå inn på "min profil"  og redigere kontoinformasjonen.

Kort sagt vil dette si at dersom barnet du har i hus bruker sin skolekonto til å logge seg inn i noen av tjenestene over, må de bytte mailadresse. Dette må gjøres før 15. juni. Gjør de ikke det vil de når de prøver å logge seg inn i disse tjenestene få opp at påloggingen er blokkert.

.