Skjærvaveien 7 6507 Kristiansund
mtotfls
29300102030405
20212223242526
Det er 3 dokumenter i arkivet.
Sommer-SFO på alle øyers øy

I år var det Innlandets skoles SFO sin tur til å arrangere sommer-SFO. Det gikk strålende:)
I det herrens år 2023 var det Innlandet skoles tur til å huse alle byens SFO-barn. Røfflig 140 påmeldte i alderen 6-10 år sørget for fulle hus og stormende jubel. Byens minste skole har et stort hjerte for egne barn og andres barn. For der det er klasserom er det også hjerterom. 90 prosent av skolens arealer ble stilt til disposisjon for yngelen fra alle byens øyer, kriker og kroker. Bortsett fra administrasjonsfløya kunne barna boltre seg anywhere og everywhere – hvilket de også gjorde. Det ble observert barn liggende opp ned i sofaene i fojaeen (så de kunne beundre skolens elevutstillinger fra ulike perspektiver). Andre klatret i trærne for om mulig å kunne nyte utsikten fra et enda bedre point of view. Noen nøyde seg med å hoppe paradis, spille sjakk, bygge med LEGO eller klippe håret av hverandre (frisørlek).
Det har også vært arrangert utflukter til steder hvor ingen mennesker før har satt sin fot (ikke-kartlagte deler av Skjærtangen og et par andre steder som er hemmeligstemplet). Mesternes mester har vært arrangert på plana, og det var stor rift om deltakerplassene. Heldigvis var det på beste pedagogiske vis plass til alle både som utøver og publikum.

Et gruppeintervju av et representativt utvalg barn forteller om stor trivsel, gøyale aktiviteter og nye vennskap på kryss av tvers av by’n oss.
Noen kunne sågar fortelle at dette er den beste «øyhoppinga» de har opplevd, og takk og lov for at både sundbåt og bro går til Innlandet og skolen som i disse dager fyller 60 år.

Det er med andre ord bare seks år til skolen blir seksogseksti – og da kan man som kjent gjøre som man vil. Den som lever, får se!
De voksne rapporterer også om det de kaller fortreffelige fasciliteter ute og inne. Særlig skryter de av:
- De malte paradis/spille/hoppe/- feltene plana er fylt med, og som er godt vedlikeholdt.
- De spennende lekeapparatene som er en fryd for øyet med sine fargerike farger og en vitaminpille for kroppslige utfoldelser    og utfordringer.
- Ballbingene som forefinnes i to ulike størrelser.
- Dissene, gyngene og alt det andre rare skolen har montert utendørs.
- Det bærbare, blåtann-steroeanlegget som gjør det mulig å gjøre om flere mål med eiendom til et eneste stort ute-disco.
- Elevhagen hvor man kan se, lukte og undre seg over de merkverdige plantene som gjennom sommeren har utviklet seg fra    frø til snart spisbare vekster.
- Kjempestore klasserom med nok knagger til alle ungene, behørig dandert med flotte navneskilt som opplyser om       opprinnelsesskole, for-, mellom og etternavn.
- Tilstrekkelige toalettfasciliteter.
- Også videre.

Det har også vært arrangert grillfest med et utellelig antall pølser, grillet av blant annet Chef Kristoffer fra Dalabrekka. Overskuddslageret er nå ivaretatt av spesialkompetente ansatte.

Det arrangeres ikke VM i sommer-SFO her i byen, men hvis det gjorde det, tror jeg bettingselskapene ville satt oddsen til Innlandet til litt over 1.
Main Image

Bilde 1 av 4