Velg seksjon Forside
mai 2024
mtotfls
29300102030405
Det er 3 dokumenter i arkivet.
FUNDAMENT FOR FREMTIDEN
24. april markerte Innlandet SFO-dagen. Tema for dagen var aktivitet og bevegelsesglede.

En reise gjennom 80 - tallet, 90 - tallet og 2000 - tallet. Det var en kul kultur -tur 7. trinn tok oss med på i den andre uka inn i det 2024 året i vår tidsregning. Typiske artister som preget hvert sitt tiår ble presentert, sunget og danset i amfiet til glede for små og store. Trond var DJ, Elin og Inger var regissører og dramasjefer.

Som en del av annerledesuka ble tirsdagen dagen i turens tegn (i motsetning til tyrens tegn som hører astrologien til). En forpliktende avtale med yr.no sørget for at været oppførte seg som folk: to-sifret temperatur og ikke noe tull med skyer, nedbør og sånn. Våre noen og hundre elever kunne derfor spankulere over alle bruers mor til Kirkelandet og videre til Vanndamman under en magisk høstsol. Vel fremme ble gjengen delt inn i ørten grupper med hver sine ledere. Alt var duket for stasjonsaktiviteter i lekens og vennskapets navn.

Gamle og nye ord
Integrering og segregering er kjente ord for samfunnsengasjerte mennesker. De fleste som har interesser ut over Ludo og Paradise hotel er kjent med forskjellen i menneskesyn som de to ordene bærer med seg.
I dag er det inkludering som er det store idealet. Hvor kommer det fra? Hva er det? Og hva skal vi gjøre med det? Er det viktig?

I år var det Innlandets skoles SFO sin tur til å arrangere sommer-SFO. Det gikk strålende:)

Velkommen til et nytt skoleår på Innnlandet! Mandag 21. august er vi klare for vårt 60. skoleår.

- Førsteklassingene starter klokken 10 sharp.

- Mer meritterte 2. - 7. trinn og innføringsklassen starter kl. 8.30.

Vi håper alle har hatt en god og ladende sommerferie og at dere ser frem til et hyggelig, aktivt og lærerikt nytt skoleår.

Hjertelig velkomne skal dere alle være: store, små, voksne og barn:)!

Sommeren er her, men sommerferien er ikke helt her - ennå:)! I går gikk likevel sommeravslutningen av stabelen. En sommerkveld der alle på skolen i samarbeid med vårt fremragende FAU og foreldre steller i stand mye rart, gøy og godt:)

..og Innlandet reiser til utlandet.

Gjennom konsortiet Kristiansund oppvekst er Innlandet skole blitt en aktør i EU-samarbeidet Erasmus+. Dette er et storstilt fond for internasjonalt samarbeid om utvikling i skole, barnehage og oppvekstsektoren for øvrig i EU/EØS. Det betyr at nær sagt alle utgifter dekkes, og at vi har fått tilgang til en ny arena for læring og utvikling. EUs satsning er i størrelsesorden 230 milliarder norske kroner! Ikke noe knussel, med andre ord.

Velkommen til et nytt, lærerikt år på Innlandet skole!

Vi ønsker alle gamle og nye elever velkommen, vi gleder oss til å se både dere og foreldrene deres igjen.

1. klasse starter mandag 22. august klokken 10. Elevene møter rektor og lærerne sine i skolegården.

2. - 7. trinn starter til vanlig tid, klokken 08.30.

Vel møtt:)!