Velg seksjon Framside
Vervarsling frå yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Skulemjølk og skulefrukt

Skulemjølk

Gå inn på www.skolelyst.no for å bestilla mjølk. Sjå vedlegg for meir informasjon.

Skulefrukt

Gå inn på www.skolefrukt.no for å bestilla frukt.

Litt informasjon frå www.skolefrukt.no:

Hva får elevene?

Elevene får utdelt en frisk frukt eller grønnsak på skolen.. Det kan være eple, pære, appelsin, banan, gulrot, kiwi, nektarin eller klementin, avhengig av sesong. Leverandørene har forpliktet seg til å levere ulike frukter/grønnsaker i løpet av en uke. I tillegg til standard sortimentet nevnt over vil det i løpet av et semester kunne bli levert for eksempel plommer, bær, druer, oppkuttet frukt/grønnsaker, tomater og lignende

Slik fungerer det:

Ved en foreldrebetalt ordning tegnes et abonnement for enten 1⁄2 år eller 1 år om gangen. Elevene får en frisk frukt eller grønnsak hver dag. Dette kan være eple, pære, appelsin, banan, gulrot, kiwi, nektarin eller klementin, avhengig av sesong. Tilbudet koster foresatte kroner 3,20 per dag eleven får frukt, og subsidieres av det offentlige med kr 1,50 per frukt/grønt. Foresatte betaler kun for de dagene skolen har bestemt at det skal deles ut frukt/grønt og fra startdatoen på abonnementet til eleven.