FAU OG SU

FAU
På hver grunnskole skal det være et foreldreråd der alle foreldre som har barn i skolen er medlemmer. Foreldrerådet skal fremme fellesinteresser til foreldrene og medvirke til at elever og foreldre tar aktiv del i arbeidet for å skape godt skolemiljø.

Rektors rolle i FAU er blant annet å legge til rette for et godt skole-hjem samarbeid. Rektor skal sørge for god kommunikasjon med foreldre, ikke bare enkeltvis, men også gjennom FAU og andre utvalg.

Leder i FAU er Eirik Helliesen

Referater fra møtene finner du i vedlegg nederst på siden

SAMARBEIDSUTVALGET - SU
Samarbeidsutvalget er skolens øverste rådgivende organ og her er alle partene i skolen representert: elever, foreldre, undervisningspersonalet, andre tilsatte og to representanter fra kommunen, hvor rektor skal være den ene. SU har rett til å uttale seg i alle saker som gjelder skolen.

Referater fra møtene finner du i vedlegg nederst på siden