Norddalsveien 40 6516 Kristiansund
Redaktør: Pål Lyngstad
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
MILJØTEAM

Ledelsen ved Nordlandet barneskole har i høst jobbet for å få etablert et tverrfaglig team ved skolen. Teamet er nå etablert og har startet sitt arbeid.

Å være barn, er ikke alltid en dans på roser. Noen ganger hender det at barn strever i livet sitt. Vi kan ha klasser på skolen som sliter med det sosiale samspillet og det kan være grupper av barn, på tvers av klasser og trinn som har utfordringer med det sosiale samspillet.

Vi ser også at tiden vi lever i, utfordrer oss. Barnas liv på ulike sosiale medier, og generelle mediebruk preger dem mer enn vi voksne forstår. For foresatte er denne delen av livet uoversiktlig og utfordrende å håndtere. Vi på skolen er ikke en del av det, men må håndtere konsekvensene av det.

Vi på Nordlandet barneskole er tett på elevgruppa vår, og samarbeider godt med foresatte. Vi er raske med å sette inn tiltak der hvor det behøves. Ved å etablere et miljøteam med tverrfaglig bakgrunn, står vi bedre rustet som skole til å sette inn de riktige tiltakene basert på en bredere og mer komplementær kompetanse.

I skolens miljøteam deltar:

Representant fra Psykisk helsetjeneste for barn og familier,

Representant fra veiledningsteamet i PPT

Skolens helsesykepleier

Skolens ledelse.

Målet med arbeidet til skolens miljøteam er formulert slik:

• Styrke laget rundt barnet på Nordlandet barneskole, og i større grad få tverrfaglig kompetanse nærmere der barnet er.
  • Kunne drøfte reelle saker rundt enkeltelever, grupper av elever og klasser, og å komme frem til gode tiltak som raskere kan settes i verk.
  • Kunne få en tverrfaglig tilnærming til utfordringer som elevene står i, og å se hele eleven i utfordringene.
  • Å kunne drøfte generelle utfordringer barn i alderen 6-13 år står i, i et tverrfaglig perspektiv.
  • Gjennom tverrfaglig tilnærming kunne gjøre skolens ansatte i bedre stand til å håndtere daglige utfordringer som vi møter.