1.trinn
01020304050607
29303101020304
jul
SFO holder til på Dalabrekka/Goma barneskole.
Flere dager. Slutter 02.08.2024
aug
SFO holder til på Dalabrekka/Goma barneskole.
Flere dager. Slutter 09.08.2024

Vi vil med dette ønske dere alle en riktig god og trivelig sommerferie.

Videre i artikkelen finner dere viktig informasjon om skolestart mandag 19. august.

Sett av datoen tirsdag 27. august klokken 18:00-20:00.

Sted: gymsal ved Rensvik skole

Onsdag 19. juni var 1.-4. trinn på tur til Breilia.

Aktiviteter for barn og unge i Kristiansund i sommer. Program for sommerskole 2024

4. trinn har jobbet med ReMidt -skolen. Vi har hatt besøk fra Ungt entreprenørskap Trøndelag og besøk på  ReMidtstasjonen.

Hør oss på morgensendingen til NRK Møre og Romsdal. I dag har Rensvik skole deltatt på skolenes sangdag. Den ble markert som en avslutning på forestillingen til 2. trinn. Det er mange elever ved skolen som liker å synge, og vi synger med den stemmen vi har.

Styringsgruppa i Landsbyprosjektet har tatt initiativ til en felles, enkel og hyggelig skoleavslutning for hele skolen. Det vil bli ordnet med store griller, som dere kan benytte etter eget ønske. Elevrådet og Lekepatruljen vil arrangere ulike aktiviteter. Vi ønsker oss en fin ettermiddag sammen i Landsbyen, med foresatte, elever og ansatte ved skolen. Vi forventer ikke at 7.trinn deltar da de har egen avslutning, men vi ønsker alle velkommen. Sett av 18. juni i kalenderen. Mer informasjon vil komme når det nærmer seg.

Småskoletrinnet har hatt bokuke i uke 17. Fredag viste vi for hverandre hva vi har jobbet med.

Tirsdag 25. april hadde 4. trinn besøk av Jarle fra Nordmøre museum. Tema var forhistorisk tid.

Som foreldre er du den viktigste ressursen for ditt barns læring og utvikling. Du kan også være en viktig ressurs for andre barn:

- Hils på alle du møter på skolen

-Snakk positivt om andres barn og andre foreldre/foresatte

-Gjør en innsats for å bli kjent med voksne og barn på skolen

-Følg opp det som er bestemt

-Engasjer deg i å skape et godt miljø

- Vær opptatt av at alle er med

- Vær raus og forståelsesfull for barn som gjør feil (det er vanlig og det vi lærer av)

-Skap rom for å heie på flere barn enn ditt eget

Maur er en interaktiv kunsthendelse laget av det
australske kompaniet Polyglot. Den har turnert over
hele verden i offentlige rom og er nå bearbeidet og
tilpasset til DKS  "Den kulturelle skolesekken" av Rom for dans.

I dag er de her på Rensvik skole (1.-4. trinn) og i praksis for å sette søkelyset på:

Hvorfor er det viktig at vi tar vare på maurene og andre insekter? -
Maurene samarbeider - hva er egentlig samarbeid?
-Hva kan vi mennesker lære av maur?

Klær kan godt brukes om. På Rensvik skole er vi opptatt av bærekraftig utvikling. Vi har fått eget stativ til klær som kan brukes om ved SFO-inngangen.

Onsdag 6. mars hadde 4. trinn en steinalderdag ved skolens gapahuk.

I kveld organiserte elevrådet ESL utendørs, og samlet rundt 50 elever og flere positive foreldre på skoleplana. Elevene organiserte selv aktiviteten, og bidro til å steke vafler denne stjerneklare kvelden. Vi hadde faktisk ikke nok vester til begge lag, men gutta fra elevrådet fant gode løsninger. Se bilder fra den flotte kvelden her.