Velg seksjon 10. trinn d
Dalabergan 3 6511 KRISTIANSUND
Telefon: 71575400 Send oss e-post
Redaktør: Frode Pedersen

Fredag 03.05.2024 markerte Atlanten ungdomsskole FotballtrøyeFredag. Hvorfor FotballtrøyeFredag?
- For å vise vår støtte til barn og unge med kreft og samle inn penger til livsviktig forskning.
- Mange barn og unge kan ikke være med på sin favorittsport på grunn av alvorlig sykdom. Noen er til behandling, mens andre sliter med senskader som en følge av den tøffe kreftbehandlingen.
- Fordi vi alle er på samme lag i kampen mot barnekreft.

Vipps 100 kroner (eller valgfritt beløp) til 705404, og bli med på laget i kampen mot barnekreft.

Kilde: Barnekreftforeningen.no

I dag var hele trinnet samlet da diplomen fra Skapia stiftelsen ble tildelt Benjamin, Philip, Szymon og Felix i 9D.
9.trinn har deltatt på en nasjonal komposisjonskonkurranse der disse 4 guttene ble kåret til kreative komponister.
Tirsdag 30.april ble bidraget deres tolket av selveste KORK i en stor festkonsert i NRK Store Studio.
TK sendte også journalist og saken blir trykt i avisa.
Vi er superstolte av guttene.
Musikken kan dere høre på 31:15 hvis dere følger denne linken: Skapia festkonsert 2024 - Skapia

Arbeidslivsfag 10.trinn solgte pølse m/brød i kantina i dag. Grunnet det nydelige været på Nordmøre for tiden, flyttet de kantina ut i dag. Arbeidslivsfag er et sentralt fag for å bidra til at elevene får praktisk erfaring med å løse arbeidsoppdrag i et arbeidsfellesskap. Faget skal bidra til at elevene deltar i verdiskaping gjennom å levere tjenester og produkter både internt på skolen og for eksterne oppdragsgivere. Faget skal gi elevene mulighet til å glede seg over å kunne skape noe. Arbeidslivsfag legger til rette for entreprenørskap i skolen og samarbeid med lokale bedrifter. De er med på Ungt entreprenøsrskap, driver kantine, skogsarbeid etc.