Meny
Velg seksjon Forside
Klasse 8
Klasse 9
Klasse 10
Havliveien 8 4634 Kristiansand
Telefon: 38079530 / 917 67 244 Faks: 38079533 Send oss e-post
Redaktør: Heidi Hauge Uldal
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<desember 2016><<
desember 2016
mtotfls
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma

Kraggruppen skal starte sprengearbeid på et nytt felt på Justneshalvøya. Det er viktig at skilting og sperringer blir respektert! Det vil gå en semitrailer med stein ca. hvert 10. minutt.  Krysset ved Maristien / Havliveien /Justnesskauen og der gang- og sykkelstien fra skolen møter Justnesskauen er spesielt utsatte områder. Bruk underganger og fortau for å unngå farlige situasjoner!


Torsdag 15. desember kl. 13.00 arrangeres det julegudstjeneste og en samling på skolen der identitet og tilhørighet er hovedtema. Både på gudstjenesten og på arrangement på skolen blir det elevinnslag, sang, lystenning m.m. Foresatte eller elever når de er over 15 år gir beskjed til kontaktlærer hva de velger å delta på. Svarfrist: fredag 9. desember.

I valgfag design og redesign har elevene i høst produsert lamper. Mål for faget er delt i en designprosess og ferdig produkt:

Jeg kan tegne skisser av lampa mi i arbeidsboka mi og beskrive hvordan lampa skal se ut til slutt. Jeg tar med en lampeskjerm som jeg trenger for å jobbe videre.



Vurdering for læring er en nasjonal satsing i regi av Utdanningsdirektoratet som har pågått siden 2010. Det overordnede målet for satsingen har vært at skoleeier, skoler og lærebedrifter/opplæringskontorer skal videreutvikle en vurderingskultur og en vurderingspraksis som har læring som mål. Havlimyra skole er med i pulje 6 i den nasjonale satsingen i perioden 2015 – 2017.

Vurdering for læring kan vi forstå som en måte å tenke og handle på, som hele tiden har elevenes læring som mål. Vurdering for læring handler altså ikke om spesielle teknikker eller et sett prosedyrer, og heller ikke om skjemaer eller skriftliggjøring, men om skolens lærings- og vurderingskultur. Det er lagt opp til noen felles samlinger for de skolene som er med i denne puljen. I tillegg har vi en veileder fra Pedagogisk senter som bistår oss, men ellers foregår utviklingsarbeidet i egen organisasjon.



De sju kommunene i Knutepunkt Sørlandet, Birkenes, Iveland, Kristiansand, Lillesand, Songdalen, Søgne og Vennesla, har valgt å samarbeide om ekstern skolevurdering i regionen. 

Ekstern skolevurdering er støttet av Utdanningsdirektoratet. Det er etablert en vurderingsgruppe på ca. 25 personer fra kommunene i Knutepunkt Sørlandet. Disse har bred og variert pedagogisk bakgrunn. Havlimyra skole hadde eksternvurdering i uke 44. Våre eksternvurderere var Erling Bjørholmen fra Lillesand Ungdomsskole og Svein Anders Hornes fra Vågsbygd skole. Vi valgte vurdering for læring som fokusområde for vurderinga.



Nå er det tid for å finne godt lesestoff! Slå deg ned i en av godstolene og kos deg med ei god bok!

Vil minne om tilbudet på fritidsklubben som har åpent onsdager fra kl 18:30 - 21:30 samt noen arrangementer på fredager. 

Nå er det fritt fram for å låne de bøkene du vil på biblioteket!

Elevene som får skyss kan hente kortet på skolens kontor hos Åse. Bilde må tas med.  Skysskortet skal kun brukes mellom hjem og skole, og ved misbruk av kortet inndrar bussjåførene kortet.

Her er oversikt over skolebussene:

Morgen (alle dager): Avg. fra Bjørndalssletta kl. 08:10 Avg. fra Erkleiv kl. 07:55 Avg. fra Føreidmyra/Kostøl syd kl 08:00 – Ålefjær snuplass 08:05  

Ettermiddag mandag, tirsdag (8. trinn) og fredag: Avg. fra Havliveien til Bjørndalssletta og Ålefjær/Erkleiv. avg. 14:20 til Bjørndalssletta avg. 14:25 til Justvik skole - ank. 14:30. Skolebuss fortsetter videre herfra i linje 29 til Ålefjær med ank. Ålefjær snuplass 14:38. Elever må bytte buss her – avg. 14:40 til Erkleiv.