Hospitering vgs.

I flere år har elevene på 10. trinn hospitert minimum en dag i videregående skole. Havlimyra får tildelt et visst antall plasser på ulike utdanningsprogram og skoler i regionen. Vi prøver å tilstrebe at elevene får oppfylt sine ønsker, men den kabalen går ikke alltid opp. Da kan karakterene være avgjørende når vi fordeler plassene, slik det er når man søker vgs. Selve hospiteringen pleier å være i begynnelsen av desember hvert skoleår. På hospiteringsdagen får elevene oppleve det som kjennetegner det utdanningsprogrammet de besøker. For eksempel stiller de i treningstøy og gjennomfører ulike aktiviteter på idrettsfag, mens de på restaurant og matfag produserer og serverer mat. Mer info om hospiteringen blir gitt i UDV-timene på høsten.