Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Periodeplan
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Informasjon om klageadgang på annullering av engelskeksamen

Eksamen i engelsk skriftlig er annullert. Annulleringen er gjort av Utdanningsdirektoratet. Begrunnelsen for annulleringen er at en lydfil av eksamensoppgavene var tilgjengelig for elever ved Lundehaugen ungdomsskole noen timer på ettermiddagen dagen før eksamen. Det er kjent at lydfilen har blitt spredt til elever utenfor Lundehaugen ungdomsskole. Det er ikke kjent hvor mange elever som har hatt kjennskap til eksamensoppgavene før selve eksamen.

Annulleringen av eksamen er å betrakte som et enkeltvedtak i henhold til bestemmelser i forvaltningsloven.  Dette innebærer at hver enkelt elev som har fått eksamen annullert kan klage på vedtaket om annullering. Foresatte kan klage på vegne av sine barn.

En klage på vedtaket skal sendes til

Utdanningsdirektoratet,

Postboks 9359 Grønland,

Klagen må inneholde

-  Navn på klager

-  Fødselsdato

-  Adresse

- Dato for klagen

- Skole

- Begrunnelse for klagen

- Underskrift av klager

Klagefristen er 3 uker fra opplysningene om annulleringen av eksamen ble gjort kjent. Annulleringen ble gjort kjent mandag 22.5.2017. Klagefristen er dermed mandag 12.6.2017.

Dersom Utdanningsdirektoratet etter en klage, opprettholder vedtaket om annullering av eksamen, vil Utdanningsdirektoratet sende klagen til Kunnskapsdepartementet for endelig avgjørelse. Opplysninger om klageadgangen kan fås hos rektor.