Velg seksjon Forside
Nye 1. trinn 2024-2025
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .
Riktig og forsiktig i trafikken

Beintøft er i gang og foreldrevaktene langs veien har møtt mange flinke og blide unger til fots og på sykkel i starten av uka. Er du blant foreldrene som kjører til skolen har vi noen tips til deg for å gjøre veien trygg for ungene.

De aller fleste elevene går eller sykler til skolen, det er både tryggest og kjekkest.

I Hjertesonen rundt skolen har foreldre som velger å kjøre til skolen et særlig ansvar for at skoleveien er trygg. Kombinasjonen av barn i gata og travle foreldre i bil gir fort uoversiktlige situasjoner.

Her er noen tips og regler som gjelder:

- Skal du slippe av og plukke opp ved skolen, bruk rundkjøringen. Ikke slipp av langs veien, ikke kjør opp på fortauene eller inn på lærerparkeringen. Husk også å kjøre forsiktig når du krysser fortauet ved inn- og utkjøring.

- Skal du gå fra bilen for å følge inn eller hente på skolen må du parkere i sidegatene til skolen eller andre steder. Ikke parker i rundkjøringen eller på lærerparkeringen. Parkerer du i rundkjøringen lager du kø for andre, og det kan vanke bøter om det kommer parkeringsvakter. Husk også å stoppe motoren på bilen når du går fra.

Takk for at du bidrar til en trygg skolevei.

Ha en fortsatt fin og beintøff uke!

Hilsen FAU