Velg seksjon Forside
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .
Vi klarte det!

Tålmodighet, konsentrasjon, og samarbeid - det har vi øvd på i noen uker på 4. trinn.

Dette i forbindelse med læringsmål i naturfag og samfunnsfag. Vi skal nemlig klare å jobbe sammen og bygge noe basert på kravspesifikasjon. Sosiale mål: å lytte og høre på hverandre, å behandle hverandre med respekt, å samarbeide i lag.

Vi bygger forskjellige konstruksjoner med spillekort, blyanter, byggepinner, etc. Tanken er at ingen skal være utenfor og ingen skal få jobbe alene. Det vi har øvd på i klasserommet bruker vi i praksis når vi bygger hytter i Rundeskogen.

Selv om det var mange utfordringer gikk det veldig bra til slutt. Elevene var flinke til å samarbeide. De la merke til at det var lettere når man jobbet sammen i lag. Kjempebra jobb!