Vi har nye websider på -> www.nped.no skoler, barnehager og høyere utdanning.
Telefon: 90978912 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
Gullepleprisen deles ut hvert år på NKUL - til en pedagog eller gruppe pedagoger som har benyttet IKT i læring på en spesielt god måte. Årets pris gikk til Espen Clausen fra Grinde skule. Her ser du juryens begrunnelse for prisutdelingen.

Norsk Pedagogisk Dataforenings (NPed) hederspris for 2020 deles ut til Geir Sand Nilsen, for å ha samlet skole-Norge i Facebook-gruppa “Korona-dugnad for digitale lærere”. Gjennom en bevisst strategisk tanke om et autonomt samfunn har han klart å skape en arena der titusenvis av norske lærere har kunnet diskutere, dele og utveksle digitale idéer til hvordan undervisningen kunne gjennomføres i en spesiell situasjon.

Gullepleprisen deles ut hvert år på NKUL, til en pedagog eller gruppe pedagoger som har benyttet IKT i læring på en god måte. Årets pris gikk til Ståle Skagen og Geir Valøen fra Ila barnehage. Her ser du juryens begrunnelse for prisutdelingen.

Det blir ikke tradisjonell NKUL i 2020, men det blir NKUL@home i år. Gullepleprisen 2020 deles ut i åpningsplenum onsdag 6. mai kl. 10.00.

Vinner av årets fotokonkurranse er Line Merethe Fagereng med det kjempeflotte bildet av Regent Street! 🌟 Gratulerer så mye, Line Merethe!

Även på NKULs 25års jubileum arrangerade NPeD en TeachMeet på Byscenen. Huset var fullsatt och de som deltog på den informella programpunkten till Norges största konferens om IKT i skolsektorn fick se ett färgglatt och omväxlande program.

Vinner av årets fotokonkurranse er Haakon Aasprong med det kjempeflotte bildet av the London Victoria Dock! 🌟 Gratulerer så mye, Haakon!

For tiden er fem norske lærerutdanninger i gang med ulike prosjekter innenfor samme ramme: å utdanne fremtidige lærere med profesjonsfaglig digital kompetanse. Vi ba en av de involverte, NPeD-medlem Ilka Nagel fra Høgskolen i Østfold, om å fortelle litt mer om deres engasjement i saken.

For første gang arrangerte SETT-messen sin egen Teachmeet, og hva var vel da mer naturlig enn å dra inn NPeD for å hjelpe til med gjennomføringen?

Lærerutdanningene ved flere av landets universiteter er i ferd med å utvikle teknologirike klasserom. På Universitetet i Agder er flere NPeD-medlemmer engasjert i et prosjekt som skal føre til Undervisningsverkstedet, et rom fullt av fremtidens teknologi til bruk i undervisningen.