Trinn Forside
7.trinn
Forsterket avdeling
0.trinn
Hovedadresse Besøksadresse: Postveien 65 4307 Sandnes Telefon: 51338400 og 47503435 Send oss e-post
Postadresse Trones skole, Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Mats Herholdt-Bjørnrå
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Hubert blir ikke forelsket i snøkaos

Det er snøkaos og Trones skolekorps ønsker flere musikanter. Samtidig vil ikke Hubert ha kjæreste og viser underbuksa med hjerter på taket av skolen. Hva skjer egentlig?

Dagen begynte med at vi våknet opp til mye ny snø. Veiene var selvfølgelig ikke brøytet men lærere og elever må frem så det gikk nå på et vis, eller gjorde det det? Det går ut melding om forsinka lærere både fra ledelsen og på SMS fra lærere. 1 lærer og nesten 60 elever, hvordan løser vi dette? Vi prøver oss på det gamle "lese i gangen" trikset. 5A og 5B ble plassert i gangen mellom klasserommene mens læreren prøver å forklare hva som skjer når Hubert ikke blir forelsket. Hubert må ta følge med Elise til skolen og panikken brer rundt seg. Tenk om noen tror han har kjæreste? Han prøver å løpe fra henne, men til liten nytte. Elise får en stein i skoen og støtter seg på Huberts skulder, men så kommer det noen og Hubert roter alt til og plutselig ligger Hubert og Elise i en haug på veien. Strenge Nilsen plasserer Hubert og Elise på samme pult og Hubert stresser med kjærester og ikke kjærester og alt ender med at han river buksa si. Nilsen sender han avgårde for å fikse buksa og da treffer Hubert og Elise på Roy og bøllekameratene. Enden på visa er at Hubert viser underbuksa si til hele skolen fra taket av skolen og Elise får en klem. De som ønsker ytterligere informasjon bes kontakte nærmeste bibliotek og låne boka Hubert blir ikke forelsket.

Midt oppi Hubert og hjerteunderbukser og kjærester og bøllekamerater glemte vi konserten til Trones skolekorps. Heldigvis kom Anne Barbro og hentet oss, og det var etter at Hubert hadde fått på seg buksa igjen. Vi fikk en gjennomgang av de forskjellige instrumentene til korpset. Korpset er et janitsjar korps lærte vi. Lars var oppe og fikk prøve seg på en baryton. Han fikk god lyd også. Korpset spilte Jul i Svingen og Skyfall for oss.

Etter korpsseansen var det ukeslutt og deretter skøyter. Det var veldig mye snø på skøytebanen, men det gikk seg nå til på et vis. Vi benket oss til på benkene og spiste kjeks og drakk kakao mellom slagene på skøyteisen. Noen valgte å benytte litt av tiden til å lage snøskulpturer og andre tok seg en tur bort på lekeplassen. Alt i alt en vellykket dag på trinnet.

Main Image

Bilde 1 av 14