Trinn Forside
7.trinn
Forsterket avdeling
0.trinn
Hovedadresse Besøksadresse: Postveien 65 4307 Sandnes Telefon: 51338400 og 47503435 Send oss e-post
Postadresse Trones skole, Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Mats Herholdt-Bjørnrå
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Fianchettoguttene - NM i lagsjakk for skoler

Guttene fra Trones Skole gjorde en solid innsats i NM i lagsjakk - men de møtte langt vanskeligere motstand enn de møtte i KM.

Turneringen fant sted fra fredag 26. april til søndag 28. april. Det skulle spilles 6 runder over 3 dager. Sjakkspillerne hadde én times betenkningstid, og det ble en god øvelse i tålmodighet å ikke gjøre forhastede trekk. Både Magnus, Imron, Sander og Aarush var fulle av spenning til det som skulle bli en utfordrende helg med mange vanskelige parti.

Fredag:
I første runde spilte de mot vinneren av turneringen, og tapte 3/4 kamper. Magnus spilte et langt og nervepirrende parti men tok til slutt seieren mot sin motstander.
Andre runde møtte de også svært gode spillere, og tapte nok en gang 3 av 4 partier. Guttene var ganske skuffet over egen innsats, men innså at nivået var ganske mye høyere enn sist gang.

Lørdag:
Etter flere poengtap forrige dag møtte de litt lettere motstand denne lørdagen. Her vant alle 4 sitt første parti etter godt spill.
I fjerde runde spilte guttene også svært god sjakk, og vant alle sine 4 kamper.

Søndag:
Etter å ha sanket mye poeng i de to forrige rundene møtte de hardere motstand igjen, men vant denne kampen også.
Til siste og sjette runde møtte de svært gode spillere, og endte opp med å tape noen poeng. De lå an til 4. plass før siste runde, men endte til slutt på 8. plass etter en veldig god innsats.

Tap til tross så har alle fire hatt en lærerik og spennende turnering - og alle fire fortjener mye skryt for innsatsen!

Vi ønsker Fianchettoguttene masse lykke til med sine fremtidige sjakkutfordringer, her kan alle 4 nå langt.

Herman