Meny
Velg seksjon Forside
Sted: Austråttveien 1, 4306 SANDNES Post: Postboks 583, 4302 SANDNES
Telefon: 51 33 85 00 Send oss e-post
Redaktør: Kjetil Gjerdevik
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<august 2019><<
august 2019
mtotfls
29303101020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708

Velkommen til Austrått skoles hjemmeside.

Under <Meny> finner du generell informasjon om skolen. Under <Velg seksjon> finner du informasjon for hvert trinn, FAU, SU, lag og organisasjoner mm. Husk at det kan abonneres på nyheter. Dette velger du til høyre på denne siden.

Melding om fravær

Skolen ønsker at fravær (ikke permisjonssøknader) blir meldt på SMS til 59 44 01 10.
Noe informasjon fra skolen vil også mottas fra dette nummeret. Lagre derfor gjerne nummeret på mobilen med SMS Austrått skole.

Eksempel på SMS om fravær: Hei. Per i 1A er syk i dag. Hilsen Lise.

Telefon til trinnene:

Direktenummer til trinnene er 51 97 48 5X (siste siffer er trinn 1-7).

Første skoledag for elevene etter sommerferien er mandag 19. august.

2. - 7. trinn møter ved oppstillingsplasser i skolegården kl. 08.15, mens 1. trinn samles i gymsalen kl. 09.00.

Skoledagen varer til kl. 12.15 for 1. og 2. trinn, mens 3. - 7. trinn slutter kl. 13.30.

Se skolerute <her> og dagsplan for trinnene <her>.


Det er nå åpnet opp for bestilling av skolemelk fra høsten. Det er kan velges mellom 4 produkter: Lettmelk 1% (rosa), Lettmelk 0,7% (blå), Lettmelk laktosefri 1,2% og Havredrikk 1,5%.

Les mer og bestill ønskede produkter her.


Oppmøte for Austrått skole 17. mai er kl. 08.20 i skolegården.

Vi følger etter Austrått skolekorps som passerer skolen ca. kl. 08.45 og marsjerer til Festplassen (Sandnes rutebilstasjon).

7. trinn har ansvaret for fane og flaggborg. Trinnkontakter går i toget sammen med elevene.

Avmarsj for barnetoget fra Festplassen er kl. 09.45.


Rekkefølge i barnetoget:  
  
* nr. 8 Austrått skolekorps
* nr. 9 Austrått skole
*
nr. 10 Iglemyr skole
* nr. 11 Høyland ungdomsskole

NB! Elevene må ikke tas ut av toget før det oppløses på Festplassen.

Etter toget har FAU ansvar for innsamling av skolefane, flaggborg (8 flagg) og klasseflagg (14 flagg) og returnere disse til skolen.

Mer informasjon om nasjonaldagsfeiringen i Sandnes finnes <her>.


I forbindelse med overgang fra barneskole til ungdomsskole, blir det arrangert "Bli kjent kveld" for elever og foresatte på 7. trinn.

Se invitasjoner for <Høyland ungdomsskole> eller evt. <Øygard ungdomsskole>.


Onsdag 29.mai ønsker vi velkommen til besøksdag for elever som skal starte i 1.klasse til høsten. Her er programmet for dagen.

Velkommen til elevkveld onsdag 20. mars. Det blir disco, bingo, quiz og mye mer.

* 1. - 3. trinn kl. 17.00 - 18.30
* 4. - 7. trinn kl. 19.00 - 20.30

Det blir salg av pizza, brus, gele og diverse snop.

Husk påmelding på egen lapp ved fremføring på scenen.

Det settes pris på "give aways" som kan brukes til premier.


Innen kort tid så vil det for elevene kun bli mulig å logge på Chromebooken sin ved hjelp av Sandnesskolen.no-kontoen sin og ikke med ulike private Googlekontoer.

Det blir tradisjonell skolegudstjeneste i Høyland kirke tirsdag 18. desember. Elevene møter på skolen til vanlig tid kl. 08.15, bortsett fra 2. trinn som møter direkte i kirken samme tidspunkt. Det blir fakkeltog fra skolen til kirken. Gudstjenesten starter ved ankomst, ca. kl. 09.00.

Skolen forholder seg til samtykkeskjema fra foresatte, som ble samlet inn ved skoleårets start, med tanke på hvilke elever som skal delta på gudstjenesten eller ikke.

Elever som ikke skal delta vil få tilbud om alternativt pedagogisk opplegg på skolen. Oppmøte til vanlig tid kl. 08.15.


Leksetid er for elever fra 5 .- 7. trinn som ønsker å sitte på skolen for å arbeide med leksene sine.

Tilbudet er i skoleåret 2018-2019 i forlengelse av siste undervisningstime:
• Mandag kl. 13.30 - 14.30
• Onsdag kl. 14.00 - 15.00

Det er pliktig oppmøte påmeldte dager. Ønsker foresatte at eleven ikke lenger skal delta, sendes en e-post til kontaktlærer.

Blir eleven ferdig med leksene før tiden, får han/hun fri resten av leksetida. De ansatte vil gjøre sitt beste for å sjekke om leksene er gjort før eleven går hjem, men foresatte bør også kontrollere arbeid som har blitt gjort.

Barneveiledere, fagarbeidere og miljøterapeuter har ansvaret for leksetiden.

Oppstart er mandag 7. januar og siste dag før sommeren er onsdag 12. juni.NB: Elever som allerede har benyttet seg av tilbudet i høst, må registrere seg på nytt for våren.

Påmeldingsfrist: 4. januar 2019. <PÅMELDING>. 



I starten av desember gjennomfører vi elevundersøkelsen og foreldreundersøkelsen fra Utdanningsdirektoratet.

Elevene får med hjem informasjon om pålogging/brukernavn for foreldreundersøkelsen, mens elevundersøkelsen (5. - 7. trinn) gjøres på skolen.

Klassene med flest foreldresvar blir med i trekningen av premien på bildet.

Les mer om undersøkelsene <her>. Logg inn for å svare <her>.