Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Bli med på UKM på Storstova lørdag 11. mars!

Det nærmer seg påmeldingsfrist for UKM Jæren 2023. Vi oppfordrer alle som har lyst til å melde seg på UKM.no. Du kan melde deg på med alt mulig. Det kan være noe du har opptredt med på kulturskolen, men det kan og være noe helt annet. Kanskje har du en venn som har lyst å opptre sammen med deg? Inviter de med. UKM Jæren er for alle barn og unge mellom 10 og 20 år som har noe de har lyst å vise frem.

Forestillingen skjer på Storstova på Bryne. Arrangementet er lørdag 11. mars med generalprøver kvelden før.

Bli med på ‘Verdens mest sosiale kulturmesterskap’ du også!

Lurer du på noe? Ta gjerne kontakt med UKM kommunekontakten aslak.moen@gjesdal.kommune.no

Påmeldingsfrist: 19. februar på UKM.no

Bli med på UKM på Veveriet!

UKM 2021 prøver vi ut noe nytt. Denne gangen blir det en egen lokalfestival for ungdom i Gjesdal. Det vil si at alle som melder seg på UKM Gjesdal blir med på festival på Veveriet.

Siden det fremdeles er en pandemi på gang så må vi ta litt forhåndsregler for at ting kan måtte endres i siste øyeblikk, men det får vi til. Dette er slik vi ser for oss UKM Gjesdal i 2021

Utstilling: All kunst blir hengt opp i vinterferien og vil henge i 2. etasje på Veveriet. Påmeldingsfrist for utstilling er 28. februar.

Forestilling: Vi har forestilling på fredag 12. mars på Ungdomshuset Veveriet. Det blir lydprøver kvelden før. Påmeldingsfrist for forestilling 28. februar

Det er og selvsagt en fagjury som vil gi alle som stiller ut eller står på scenen en skriftlig tilbakemelding. De vil og plukke ut hvem som får reise videre til fylkesfestivalen i Sandnes.

UKM er for deg som er mellom 10 og 20 år.

UKM er musikk, dans, teater, maling, dikt, film, design, akrobatikk, fotografering, cosplay og så vanvittig mye mer. Har du lyst til å vise frem noe av det du driver med så er UKM plassen for deg.

Dokumentar: I år dokumenterer vi hvordan det er å lage ungdomsarrangement under koronarestriksjoner. Vi syntes det hørtes kjekt ut og en fin måte å vise hva ungdom holder på med for tiden. Alle som deltar på UKM i år blir en del av innholdet og alle som melder seg på som arrangør kan bli en del av dokumentaren både foran og bak kameraet. Påmeldingsfrist som arrangør er 12. februar

Vi gleder oss til å se akkurat deg på UKM! Meld deg på i dag 🙂

Info og påmelding: https://ukm.no/2021-gjesdal-gjesdal/

For spørsmål, kontakt Mari Rettedal Westlake, 468 66 101 (kommunekontakt for Gjesdal)