Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Nettbasert kulturskoleundervisning

Selv om kulturskolen fysisk er stengt, fortsetter vi imidlertid med nettbasert undervisning. Hver enkelt kulturskolelærer vil ukentlig holde kontakt med sine elever og lage læringsopplegg gjennom ulike løsninger.

Det er veldig viktig å opprettholde en god og meningsfylt hverdag i denne tiden, og prøve å holde på rutiner som gir glede og mening. Kunstfag gir forhåpentligvis både glede og mening for alle våre elever i kulturskolen.

Dette er en ny situasjon for alle. Nå gjelder det imidlertid å snu seg rundt og prøve seg frem for å finne gode løsninger. Kulturskolens faglærere gjør sitt ytterste for å møte denne situasjonen til beste for elevene våre. Sett av din tid til dialog med faglærer, og til god og grundig øving og praktisering av hjemmelekser.

Det er da opprettet en funksjon i Speedadmin som heter Hjemmelekse. Det er også lagt inn en automatisk mail til foresatte hver gang en lærer legger til en hjemmelekse. Noen lærere velger gjerne andre kanaler som mail eller andre nettbaserte løsninger. Alt som sendes av filer vil kun bli brukt til undervisningformål og vil bli slettet etter bruk. Så kan de være at vi spør om tillatelse til å legge ut filer for å vise andre hvordan hjemmeundervisning kan gjøres.

Kontaktinformasjon til ansatte i kulturskolen finner du her: https://www.minskole.no/gjesdalk/Underside/6954

Følg alle henvisninger fra nasjonale og lokale myndigheter angående korona-situasjonen - det er avgjørende for å hindre smittespredning.

Og - ta godt vare på hverandre!