Velg seksjon Keyboard Fag
Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor

Keyboard er et elektronisk instrument med massevis av forskjellige instrumentlyder: piano, strykere, blåsere o.s.v. I tillegg finnes det et stort antall kule rytmer som du kan spille sammen med. Alt dette blir vi kjent med etterhvert, men først og fremst er det tangentene som gjelder.

Gjesdal kulturskole tilbyr individuell undervisning fra 2. trinn. Spilletimene varer 20 minutter per skoleuke.

Keyboard har et mye rikere klangbilde enn piano, fordi det er mulig å legge sammen mange forskjellige klanger. Rytmeboksen brukes i den hensikt at eleven kan få en følelse av hvordan det er å spille med band. Eventuelt kan faglærer sammen med de elevene som ønsker det og er klare for det, finne ut hvordan man kan spille etter at notene tar slutt - dette kalles improvisasjon.