Velg seksjon Slagverk Fag
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor

Hei

Har du lyst til å lære og spille trommer?

Trommesett er et sentralt instrument i all populærmusikk, rock og jazz og grunnbestanddelen i et hvert band. Her lærer elevene å holde takten, spille ulike rytmemønstre og få en god slagteknikk.

Overordnet mål:

Undervisningens overordnede mål er å sette eleven i stand til å utøve sitt instrument gjennom grunnleggende opplæring i musikk og relevant teknikk. Det er viktig å fokusere på spilleglede og elevens egen motivasjon for å inspirere og motivere til den arbeidsinnsatsen som kreves for å utvikle seg på sitt instrument.På slagverk anses det som viktig at man arbeider med gehørspill, og får god forståelse av begreper/elementer som puls og periode, samt grunnleggende instrumentalteknikk og oppbygging av trommerytmer og overganger i ulike stilarter. Det er viktig at man trener på å lytte til musikk, både i samspillsituasjoner og som tilhører.