Forside
Besøksadresse Johannes Læringssenter Haugesundsgate 27 4014 Stavanger Telefon: 51 50 88 10 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Rektor: Harald Nedrelid
Send e-post med din henvendelse til:
Veilederkorps barnehage
Styrer Barnehage
Sangleker- Blime-dansen

BlimE- dansen 2023 Sveve høyt

BlimE-dansen 2021 Dynamitt

Årets Blime-dans fra NRK- Super - en glimrende aktivitet som fremmer inkludering og vennskap. BLIME!

BlimE- dansen 2020

(Bildet er hentet fra NRK)

I 2020 var det ti år siden NRK Supers vennskapskampanje BlimE ble arrangert for første gang. De siste par årene har om lag 400.000 barn danset BlimE-dansen samtidig. I 2020 ble dansen danset i Spania, Tyskland, Belgia, Kosovo, Tsjekkia, Ungarn, Litauen, Georgia, Slovenia, Italia og Japan. «BlimE» i Norge = «SayHi» i verden.

I forbindelse med tiårsjubileet skapte BlimE  en bølge av dansende barn over store deler av Europa samt i Japan. Utenfor landegrensene har vennskapskampanjen fått navnet «SayHi», og 12. november 2020 danset barn sammen for tiende gang for å fremme vennskap og inkludering.
BlimE dansen 2020 - Ser deg - med Victor Sotberg