Vedlegg
Besøksadresse Johannes Læringssenter Haugesundsgate 27 4014 Stavanger Telefon: 51 50 88 10 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Rektor: Harald Nedrelid
Send e-post med din henvendelse til:
Veilederkorps barnehage
Styrer Barnehage
Jul og advent

🎄 Julefeiring verden rundt 🎄

Julefeiring verden rundt

Adventskalenderen tar dine barn med på en eventyrlig reise for å bli kjent med ulike julefeiringer i ulike deler av verden.🎅🎁🎄 Digitale luker åpnes hver dag fra 1. desember.

Kalenderen kan også skrives ut.

Tilpass julekalenderen til din barnegruppe. På de tomme kortene kan du sammen med flerspråklige barn og foreldre sette inn bilder og skrive/tegne om juletradisjoner fra deres kultur.

Har dere flerspråklige ansatte i personalet? Benytt kortene til å synliggjøre en juletradisjon fra deres kultur/land

Jul på morsmål.no! (morsmal.no) - På Morsmål.no finner du mange ressurser tilknyttet førjulstid, advent og julefeiring. Se noen eksemler nedenfor

Memoryspill - på flere språk

Spillet er laget med tanke på at man kan synliggjøre flere språk i barnegruppa og fungere som en naturlig arena for å høre flere språk i barnehagen og skolen.
Spillet inneholder 30 ulike jule-/vinterord på norsk og et annet språk.

Memoryspillet er oversatt til 17 språk. Bildet viser juleord på språket urdu.

God Jul og Godt Nytt år på flere språk

Plakat som kan henges opp i f.eks garderoben, på ytterdøren eller gis som en julehilsen til foreldre.

Temaplakat JUL (PDF fil - se vedleggsboks til høyre)