Forside
Besøksadresse Johannes Læringssenter Haugesundsgate 27 4014 Stavanger Telefon: 51 50 88 10 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Rektor: Harald Nedrelid
Send e-post med din henvendelse til:
Veilederkorps barnehage
Styrer Barnehage
Informasjon til foreldre på flere språk

Barn i flerspråklige familier

Informasjonsheftet omhandler 10 spørsmål som foreldre ofte stiller om barnas flerspråklige utvikling.

I tillegg til å rette seg mot foreldre, er heftet svært aktuelt for ansatte i barnehager og skoler.
Heftet er oversatt til følgende språk: arabisk, dari, kurdisk sorani, litauisk, persisk, polsk, russisk, somali, tamil, thai, tyrkisk og urdu. Les mer her

Informasjon om vinterklær på ulike språk

Hvordan kle barna riktig i vinterkulda. Gode råd om hvordan kle barna i vinterkulda. Plakaten er oversatt til flere språk hvor foreldre kan lese de gode rådene på eget morsmål (morsmål.no)

Om vinterklær på flere språk. Utelek er en stor del av norsk barnehage- og skolehverdag. Ressursen Om vinterklær på flere språk kan hjelpe personalet og gi foresatte viktig informasjon om klær. Informasjonen er oversatt til flere språk. Hvordan kan ressursen brukes?

• Som informasjon til foresatte.
  • Som støtte i samtaler med foresatte eller på foreldremøter.
  • Henge opp tekst og bilde som plakat.

Oversatt materiale - Helse og hygiene

Informasjonsmateriell om smittevern og helse på ulike språk

Lus- brosjyre fra Folkehelsenstituttet

Lus- informsjonsbrosjyre på flere språk