Velg seksjon Forside
Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Om skolen

Kyrkjevollen skole ligger i bydelen Hommersåk i Sandnes kommune. Skolen ligger nær sjøen, med rike fiske- og bademuligheter. Flott turterreng innbyr til turer i skog og fjell.

Det bor ca. 7000 mennesker i bydelen, og barna og ungdommene er fordelt på fire skoler.

Skolen ble åpnet i august 1987. Skoleåret 2023 - 2024 starter vi opp med 334 elever og ca. 50 ansatte. Inkluderer vi foreldrene vil over 1000 mennesker ha direkte tilknytning til Kyrkjevollen skole.

Siden åpningen har skolen blitt påbygd to ganger, først med Brunbygget i 1998, og i 2011 hvor skolen ble utvidet med et nytt rom til spesialundervisning og et lite loft. Dette ligger i tilknytning til biblioteket og er tenkt brukt til ulike elevaktiviteter.

Mye har skjedd siden skolen var ny, både innen pedagogikken og med utskifting av store deler av personalet. Elevgruppen er selvfølgelig også byttet ut flere ganger. Nå opplever vi at tidligere elever kommer tilbake med sine barn til første skoledag. Det skaper fort gode minner og blir et hyggelig gjensyn for alle parter.

Skolen er også blitt praksisskole. Hvert år tar skolen imot lærerstudenter fra UIS.