Velg seksjon Forside
Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Hele skolen leser

Kyrkjevollen skole skal delta i Norli Lesekonkurranse. Målet er å motivere elevene våre til lesing.
For at elevene skal kunne delta, må de melde seg på ved å lage en elevprofil på norlijunior.no.

I fjor deltok 39 00 skolebarn på Norli Lesekonkurranse, og de leste til sammen over 90 millioner sider.

Konkurransen gjelder alle elever fra 1. til 7. klasse. Elevene kan lese både digitale og trykte tekster innen skjønn- og faktalitteratur. Lesing på fritid, ja, til og med enkelte lekser, kan også registreres.

Underveis i leseperioden er det mulighet for å vinne ulike premier. Etter endt konkurranse 15. desember, blir det felles markering for alle på hele skolen og diplomutdeling.

Vi ber om at foresatte tar seg tid til å lese om konkurransen (vedlegg), fylle ut samtykkeskjema (vedlegg) og hjelper elevene til å opprette en elevprofil (her).

Skolen har i forbindelse med konkurransen "ranet" det lokale biblioteket Riska filial, slik at det skal være mange bøker tilgjengelig i bokkasser i hvert klasserom.

Samtidig oppfordrer vi elever til å låne med seg bøker hjem fra skolens bibliotek eller ved Riska filial.

Les mer om konkurransen her.

Vi gleder oss til uker der "Hele skolen leser"!