Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Registrering av foreldreansvar

Sandnes kommune skal oppdatere oppvekstadministrativt system for å sikre korrekt informasjon. Vi fjerner alle foreldre som ikke er registrert med foreldreansvar i Folkeregisteret. En konsekvens av å bli fjernet fra systemet er bl.a. at skolen ikke lengre vil ha tilgjengelig kontaktinformasjon og dermed vil klasselister etc. bli ufullstendige i.f.t. foreldreinformasjon.Vi vet at mange foresatte ikke har registrert foreldreansvar i Folkeregisteret og ber derfor alle som ikke har gjort det om å gjøre dette nå.

Hvordan vet jeg om jeg har registrert foreldreansvar?
Hvis du er usikker på om du er registrert med foreldreansvar i Folkeregisteret, kan du sjekke det på Min side.
Velg «Mine personopplysninger» og «Se flere opplysninger fra Folkeregisteret». Derfra kan du klikke på en fane som heter «Familie».

Informasjon om foreldreansvar og hvordan man kan registrere foreldreansvar kan leses her: https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/fodsel-og-navnevalg/foreldreansvar/