Forside
Hovedadresse Rissebærstraen 11 4315 Sandnes Telefon: 47482420 og 45220737 Send oss e-post
Postadresse: Lurahammaren ungdomsskole postboks 583 4302 Sandnes Telefon: 47482420
Redaktør: Jorunn Hauff
Foreldreutvalg for grunnskole
FUG
Kjøring av elever til skolen

Vi har fått melding fra bekymrede naboer som bor i Nadabergveien ovenfor skolen.

Foreldre frakter elever til skolen ved å kjøre denne veien, noen kjører alt for fort, og mange barn ferdes i denne veien. Vi ønsker ikke at noen av våre elever eller foreldre eller barneskoleelever skal oppleve alvorlig trafikkuhell i en vei som ikke er dimensjonert for bruk til transport av elever til og fra skolen.

Vi oppfordrer foreldrene til å ikke bruke Nadabergveien, men heller bruke den vanlige veien Rissebærstraen. Dette er heller ikke en god skolevei, men er nå hovedveien til skolen vår. Vi ser at der er mye trafikk om morgenen og ettermiddag ved skoleslutt, og oppfordre dere helst til å sette eleven av i nærheten av krysset ved Rissebærstraen barnehage, og aller helst få elevene til å gå eller sykle til skolen. Nå blir det etter hvert lyse morgener og bedre temperatur ute, og da gjør det godt med en liten spasertur eller sykkeltur før skolen starter.

mvh

Paul B. Næsse