Meny
Velg seksjon Forside
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
25262728293031
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Spesialundervisning for voksne, grunnleggende ferdigheter

Retten til spesialundervisning i grunnleggende ferdigheter er forankret i Opplæringslova § 4A-2 andre ledd.

Voksne kan ha rett på spesialundervisning dersom de har særlige behov for opplæring for å kunne utvikle eller holde ved like grunnleggende ferdigheter.

§4A-2 andre ledd fastslår at voksne som har særlige behov for opplæring for å kunne utvikle eller holde ved like grunnleggende ferdigheter, har rett til slik opplæring. Det er to steg i vurderinga av retten til spesialundervisning og kva slags opplæringstilbod den vaksne skal ha:

1. Vurdere om den vaksne har særlege behov for opplæring for å kunne utvikle eller halde ved like grunnleggande ferdigheiter (§ 4 A-2 andre ledd)

2. Avgjere kva opplæringstilbod den vaksne skal ha dersom det viser seg at han eller ho har rett til spesialundervisning (§§4 A-2 tredje ledd og 5-1 andre ledd andre punktum) – forsvarleg utbytte. 
Vaksne som har særlege behov for opplæring i grunnleggande ferdigheiter for å fungere i samfunnet, mellom anna i dagleglivet, har rett til slik opplæring. I denne samanhengen dekker grunnleggande ferdigheiter:

• ADL-trening (opplæring i daglege gjeremål)
• grunnleggande kommunikasjonsferdigheiter
• grunnleggande lese- og skriveferdigheiter
• motorisk trening og liknande.

Den vaksne skal i utgangspunktet få opplæring i grunnleggande ferdigheiter gjennom fag. Det inneber at dei grunnleggande ferdigheitene blir knytte til læreplanar for fag, og at det blir fastsett individuelle opplæringsmål for den enkelte på bakgrunn av kompetansemåla. » veilederen Udir

Lurer du på om du har rett til spesialundervisning, eller på hvordan du skal søke om dette, ta kontakt med rektor på Bryne kompetansesenter