Bøker
Publisert: 10. november 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Frank Gjerde

Søknad til vgs.

VIGO åpner for søking til vgs. i januar og YoU-rådgiver vil gå gjennom VIGO og søknadsprosessen i alle avgangsklassene i god tid før søknadsfrist 1. mars 2024. Legg merke til at 1. mars er i vinterferien. Det er ingen "sendknapp" i VIGO, og det som blir lagt inn der vil automatisk bli sendt når søknadsfristen går ut. For å komme inn i VIGO må elevene bruke et aktiveringsbrev (jmf. artikkel på hjemmesiden). Det er veldig viktig at dette bestilles, og aktiveres, i god tid før søking. En kan også bruke BankID. I VIGO legger elevene inn, i prioritert rekkefølge, 3. ulike utdanningsprogram med 3. videregående skoler på hvert utd.prog. totalt 9. skoler. Husk vedleggsskjema (mulighet for ekstrapoeng) for søkere til Idrettsfag, og bekreftelse på prestasjons- og ferdighetsnivå (eget elektronisk skjema) for søkere til Toppidrett/TMT. Det er vanskelig å endre søknaden etter søknadsfrist. Minner også om nettstedet vilbli.no som gir meget gode beskrivelser av de ulike utdanningsprogrammene.
Er det spørsmål rundt vgs.søknad og søknadsprosess, ta gjerne kontakt med YoU-rådgiver Frank Gjerde på tlf. 51913546 eller e-post: frank.gjerde@stavanger.kommune.no