Meny
KLASSER Forside
SFO
Klasse 1
Klasse 2
Klasse 3
Klasse 4
Klasse 5
Klasse 6
Klasse 7
Skipsbyggergata 19 A 4086 Hundvåg Vis på kart
Telefon: 51913770 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Nina Elise Grødem
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<februar 2017><<
februar 2017
mtotfls
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27280102030405
06070809101112
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Innlogging på nettside for ansatte
minadmin.no
Gå til Its Learning

Fra uke 2-7 hadde vi lokalsamfunnet som tema. Vi jobbet med Vanntårnet, Ellef Gryte og Buøy skoles historie. Elevene var veldig engasjerte. I uke 8 var det prosjektuke om Ryfast. Klassen laget følgende problemstillinger vi tok utgangspunkt i: Hvordan lager vi tunneller? Hvilke yrkesgrupper trengs for å lage en tunnel?

Elevene fant ut mye ved å søke på ulike nettsider. Kjekt å jobbe med engasjerte elever. I tillegg hadde klassen øvd inn et rollespill om hvordan det var å være elev på Buøy skole i 1910. Veldig gode skuespillere. Takk for god innsats.


Vi hadde torsdag 23. februar en fin storsamling med flotte elevinnslag.

Dette opplegget ble også veldig informativt om Buøys spennende historie


Torsdag 23.februar blir det storsamlinger med tema "Buøy og Ryfast". Vi gleder oss!

1. Tommel opp. 2. Nå er du på riktig vei. 3. Dette har du jobbet riktig hardt med. 4. Jeg hørte at du sa hva du følte. Det er flott. 5. Det der ble veldig fint. 6. Dette kommer til å bli bra. 7. Jeg er stolt over hvor bra du jobbet i dag. 8. Nå er du nesten ferdig. 9. Dette er det beste du noen sinne har gjort. 10. Du holdt deg så rolig, tross vanskelighetene. 11. Sånn skal det være!


Dette er godt læringsmiljø

At læringsmiljøet er helt avgjørende for om elevene lærer på skolen, er de fleste skoleforskere enige om. En av verdens mest kjente skoleforskere, newzealenderen John Hattie, er en varm talsmann for at vi må konsentrere oss mer om ulike faktorer i læringsmiljøet.

– Godt læringsmiljø er ikke noe kommunepolitikerne kan bevilge over skolebudsjettet, sier Thomas Nordahl.

– Det er noe elever, foreldre, lærere, skolemyndigheter og politikere skaper sammen, mener han.

Det handler om miljøet i klassen. Om forholdet mellom elevene. Om relasjonen lærer-elev. Om klasseledelse. Om foreldre som bryr seg. Om skolens ledelse. Om hvordan det ser ut på skolen.

Her er noen punkter Thomas Nordahl trekker fram om en elev skal ha et godt læringsmiljø rundt seg:


De siste ukene har nærmiljøet vært tema, og neste uke fokuserer vi ekstra på Ryfastprosjektet. I dag tok 3 og 4 klasse turen til Skeie og Lundsneset for å se på arbeidet med tunnelen. Her så vi blant annet flere tunnelåpninger og fyllmasse som var blitt til høye fjell. På Lundsneset var det lunsj og lek. Se bilder fra turen under.       


Vi har samlet en del gjenglemte klær.