1.trinn
Telefon: 51670369 Send oss e-post
Redaktør: Arne Raunholm
NOVEMBER

Tiden flyr og november måned er snart slutt. Hva har så elevene på 1. trinn gjort i løpet av måneden?

I november har vi hatt faddertreff. Alle fadderen hadde tatt med seg en kjekk bok og kom på besøk til oss på 1. trinn. I faddergruppene leste de høyt for oss, og vi fikk tegne fra boka etterpå.

Vi har blitt flinkere til å lese og skrive! Og vi har lært mange bokstaver til nå.

I matematikken har vi jobbet med ulike typer linjer, og vi har kommet i gang med addisjon og regnetegnet pluss. Dessuten har vi blitt noen kløppere til å telle, og alle har lært seg tiervennene!

I kunst og håndverk har vi hatt fokus på høst. Her har vi malt høstbilder, laget ugler av høstblader, og laget bokmerke med høstmotiv.

Nå nærmer vi oss julemånenden og den siste måneden i året. Tenk! Vi er snart halvveis i første klasse!

I desember skal vi kose oss enda mer! Vi skal ha adventssamling, synge julesanger, ha nissedag og juleverksted. det blir gøy! Vi gleder oss!