Meny
Velg seksjon Forside
Suldalsveien 2 4617 Kristiansand
Telefon: 38 12 10 00 Send oss e-post
Redaktør: Stein Abusdal
Link til Barnevakten
Barnevakten
Gå til Its Learning
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<august 2015><<
august 2015
mtotfls
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Den nye Krossenguiden for skoleåret 2015/16 er nå ferdig og publisert her på hjemmesidene. Du finner guiden i dokumentfeltet til høyre.

Guiden er fylt med nyttige opplysninger om Krossen skole, hvem som jobber her, og hvordan de skal kontaktes. Guiden blir oppdatert fortløpende og bør være et nyttig hjelpemiddel for både foresatte og elever.


Foreldre og foresatte har fremdeles muligheten til å bestille skolemelk for kommende skole år.

Dere kan velge mellom vanlig lettmelk og ekstra-lettmelk. I tillegg til disse, er det et laktosefritt alternativ. Betaling og bestilling skjer på denne nettadressen: http://www.skolemelk.no


Kristiansand kommune har fått nye retningslinjer når det gjelder elevpermisjoner. Disse finner du under feltet generell informasjon i feltet til høyre.

Det er et eget skjema som skal brukes i forbindelse med å søke permisjoner. Dette skal foregå elektronisk, og du finner lenke til skjemaet under feltet søknadsskjema i feltet til høyre


Våren 2015 skal skolene gjennomføre obligatoriske kartleggingsprøver i lesing på 1., 2. og 3. trinn og regning på 2. trinn. Resultatene skal først og fremst brukes internt på skolen til å tilrettelegging av undervisningen slik at de elevene som trenger det, kan få ekstra veiledning og støtte.

Linkene tar deg til Utdanningsdirektoratets informasjon til foresatte.

http://www.udir.no/Filer/Vurdering/Kartlegging/Kartlegging-GS-Foreldrebrosjyre-2015-NN-BM.pdf

http://www.udir.no/Upload/Kartleggingsprover/L%c3%a6rerveiledninger%20gs%202015/UDIR_KP_2015_ENGELSK.pdf