Ordensreglement

Bystyret i Kristiansand har vedtatt et ordensreglement for grunnskolene i Kristiansand. Du finner det på lenken under.

Skolens ordensreglement i tillegg:

1.Mobiltelefon

Mobiltelefonen bør helst ligge hjemme. Blir den med på skolen, plasseres den i en form for "mobilhotell" når eleven kommer til skolen. Telefonene oppbevares i låsbare skuffer/skap, og deles ut igjen på slutten av dagen/når elevene går hjem.

2.Skateboard, sparkesykkel o.l.

Hvis dette er med på skolen, må det "parkeres"/låses i sykkelstativene ved sykkelparkeringen. For å forebygge uhell/ulykker, er det ikke lov å bruke dette i skolegården i skoletiden.

3. Sykling o.l.

Sykling o.l i skolegården er kun tillatt i undervisningsøyemed, men ikke i skolens friminutt (angår spesielt kompetanseavdelingen).

4. Rullesko.

Hjulene på rullesko ødelegger gulvene, og kan være til fare for andre. Det er derfor ikke anledning til å bruke rullesko på skolen.

5. Akebrett.

Det er kun tillatt å ha med rumpeakebrett på skolen. Dette fordi større akebrett letter kan forårsake uhell og skader