Logoped

Krossens logopedtjeneste

Logopeder utreder og jobber med mennesker som har ulike former for kommunikasjonsvansker, stemmevansker, språk- og talevansker, taleflytvansker (stamming eller løpsk tale) og svelgevansker.
Arbeidet innebærer direkte arbeid med elevene, veiledning til voksne rundt elevene samt ukentlige tverrfaglige samarbeidsmøter med skolens fagteam (rektor, inspektører, PPT, fysioterapeuter, helsesykepleier) og samarbeid med aktuelle instanser utenfor Krossen skole som Habu, Statped, Hjelpemiddelsentrelen og Rikshospitalet ved behov.

Søknad om timer til logoped kan gjøres ved at kontaktlærer fyller ut et behovsskjema i samarbeid med foresatte, som leveres til skolens logopedtjeneste. Logopedtjenesten foretar en kartlegging og formidler behovet til PPT som videre skriver antall timer tilråding i Sakkyndig Vurdering. Skolens ledelse skriver deretter et vedtak.

Kontaktinformasjon til skolens logoped, finner du under fanen "ansatte".