Skoleveien

Sykle til skolen

Skolen anbefaler ikke at barn sykler til skolen før etter jul det året de går på 4. trinn. Dette er i tråd med anbefalingene fra TryggTrafikk.
Sykling til skolen er foresattes ansvar, og sykler og sparkesykler tas med på eget ansvar. Det er ikke tillatt å sykle i skolegården, og syklene/sparkesyklene må parkeres i sykkelstativene. Alle barn som sykler til skolen, enten på vanlig sykkel eller sparkesykkel ha hjelm.

Skoleskyss for elevene på nærmiljøskolen

Elever på første trinn som bor mer enn to kilometer fra skolen har rett til gratis skoleskyss. Fra andre trinn er skyssgrensen fire kilometer. Gratis skoleskyss kan også innvilges uavhengig av veilengden dersom skoleveien vurderes som særlig farlig eller vanskelig.

Skoleskyss for elevene på kompetanseskolen

For elevene på kompetanseskolen gjelder egne avtaler. Her innvilges elevene transport enten med taxi eller buss, avhengig av behovet til elevene. Transporten er gratis for alle elevene til og fra skolen og Sfo i skoletiden, og for elever fra 5-10. trinn til Sfo i skolens ferier. Dette arbeidet administreres gjennom et samarbeid mellom AKT og skolen, på vegne av foresatte.