Publisert: 03. april 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Cecilia M. Johansen

FAU inviterer til foredraget "Mørke sider av nettet"

FAU ved Lovisenlund skole inviterer til foredraget "Mørke sider av nettet"

Jesse Ohene, lege ved barne- og ungdomsavdelingen på Sørlandet sykehus og lege ved statens Barnehus, kommer til Lovisenlund skole torsdag 11.04.2024 kl 17.30 for å holde foredrag om «Mørke sider av nettet».

Tema for foredraget er overgrep mot barn gjennom sosiale medier og spill på nett. Jesse vil forklare hvordan overgripere enkelt kommer i kontakt med barn og unge via sosiale medier som Facebook, Instagram, TikTok og SnapChat, samt chattefunksjoner i diverse spill. Han kommer med konkrete eksempler, og viser både til tall, statistikk og personlige erfaringer. Han besvarer eventuelle spørsmål underveis, og gir informasjon og tips til hvordan vi kan forhindre at slike situasjoner oppstår.

Foreldre fra andre skoler som har deltatt på foredraget tidligere anbefaler alle foreldre å få dette med seg, så hvis det er ett møte dere bør prioritere i år, er det dette!

I etterkant av innlegget blir det foreldrenettverk klassevis i klasserommene med tema «nettvett».

Håper å se så mange som mulig!

Hilsen FAU