1. trinn
Telefon: 33 41 73 40 Send oss e-post
Redaktør: Gunnar Straand
Om Store Bergan skole.

Store Bergan skole har elever fra alle boligområdene sørvest for byen langs fjorden mot Larvik. I 2023-2024 er vi om lag 360 elever på skolen fordelt på  17 klasser. SFO har 120 barn på 3 baser.

Skolen har et godt læringsmiljø og fokus på læring

Ellers er dette en bydel med et rikt tilbud av fritidsaktiviteter. På skolen har vi en flott, liten idrettshall. Denne leies ut til lokale lag og foreninger. Idrettslaget tilbyr aktiviteter innen turn, fotball og ski. Vi har orienteringsklubb, roklubb og seilforening. Vi kan også tilby ridesenter, skolekorps og menighetshus med tilbud til store og små i skolekretsen .

I nærområdet finnes som golfbane, oppmerkede sykkelveier, turstier (skiløyper) , kyststier, badestrender og mulighet for båtliv.

Sandefjord sentrum ligger en liten sykkeltur unna. Bussforbindelse og jernbane direkte til Oslo. Ferger 4 ganger daglig til Sverige. Torp lufthavn ligger bare 20 km. unna.

På Store Bergan bor du sentralt og landlig på en gang.