Meny
Velg seksjon Forside
Besøksadresse Sundeveien 10 4049 Hafrsfjord Telefon: 51 91 44 00 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Redaktør: Astrid Hodneland
Logg inn på hjemmesiden
Logg inn på hjemmesiden
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Gå til Its Learning
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma

Å frigi tid til å følge opp hver enkelt elev er meget viktig på 1.trinn. Det er viktig at læreren får tid til å høre, følge opp og snakke med eleven om lesingen. For å få til dette er stasjonsundervisning et nyttig virkemiddel og med en voksenstyrt stasjon og andre stasjoner der elevene arbeider selvstendig, blir dette mulig. Vi er også så heldige å ha to fadrer fra 6. klasse som hjelper til på en stasjon. 

 


De fleste sjettetrinnselevene er ferdige med sine skulpturer som de har laget ved hjelp av pappmasjé! Vi har vært gjennom en spennende prosess og vi er stolte av å presentere resultatene. Press play og få et gjensyn med prosessen og se de flotte, kreative og fargerike elevarbeidene

 Skulpturen er laget med grunnlag i kunnskapsløftet. Læreplanen i kunst og håndverk har mål for opplæringen som sier at eleven skal kunne:

Design: "Elevene skal kunne gjøre rede for sammenheng mellom idé, valg av materialer, håndverksteknikker, form, farge og funksjon"

"Elevene skal kunne benytte ulike teknikker til overflatebehandling av egne arbeider"

"Elevene skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer"

Kunst: "Elevene skal kunne samtale om opplevelse av hvordan kunstnere har benyttet form, lys og skygge og bruke dette i eget arbeid med bilde og skulptur"


Vi har laget engelske bøker denne uken

All mulig form for lek med fallskjerm er gøy! Den kan brukes som oppvarming ved å slå bølger, enten sakte eller med raske bevegelser! Det er superkjekt å pakke aktiviteten inn i en historie, f.eks at man befinner seg på havet og plutselig blir det storm...

Vi strekte armene i været, kastet en, og etterhvert flere baller på skjermen. Da skulle vi lage bølger og passe på at ballene ikke faller av.

Dette blir nok en av favorittaktivitetene!


Stasjoner er kjempekjekt! Her blir elevene utfordret på balanse, utholdenhet, koordinasjon og styrke.

Spor av dråper, og røde nebb var en inspirerende konsertopplevelse for store og små på Sunde skole!

Gjennom musikk og poesi fikk elever og lærere oppleve fortellingen om en liten kolibri som prøver å slukke en hel skogbrann med små dråper vann den bærer i sitt nebb. Fantastiske musikere/kunstnere ledet oss gjennom en inspirerende fortelling med viktig budskap; Om å sette spor, om å være ulik, om å følge spor, om å være unik; og mye i mellom.

Konserten kan knyttes til følgende mål i lærerplanen (5.- 7.årstrinn); Språk, litteratur og kultur - Vi analyserer og diskuterer teksten til sangen Kolibri

I forrige uke hadde 3. trinn en hel dag med engelsk. Det var utrolig kjekt!

Sunde skole er i en kreativ og spennende prosess der vi sammen lager nye, flotte faner til 17. mai!

Vi tenker skolefanen en viktig del av norsk historie og kulturarv og har derfor vært gjennom en grundig, helhetlig og gjennomtenkt prosess. Lærere har vært på kurs, ledelse har innvilget midler, elevene har brukt sine kreative evner og sammen har Sunde skole jobbet seg frem til faner der alle involverte kan kjenne på stolthet og eierforhold. 

Fanene er utarbeidet fra følgende tema: "Livet på skolen og livet rundt Hafrsfjorden, før og nå" 

Trinnenes tema:

1.trinn: "Bokstaver"

2.trinn: "Fugler"

3.trinn: "Barn og 17. mai"

4.trinn: "Barn i lek"

5. trinn: "Livet i Hafrsfjord"

6.trinn: "Historiske Hafrsfjord"

Press play og ta del i prosessen. Vi ser frem til det endelige resultatet!


I foreldreundersøkelsen får elevers foreldre og foresatte si sin mening om elevenes læring og trivsel og samarbeidet mellom hjem og skole. I Stavanger kommune gjennomføres undersøkelsen på 3. og 6. trinn.