Bedehusvegen 4 4120 Tau
Redaktør: Monica Helgøy
Gå til Google Classroom
Helsesykepleier TUS

Helsesykepleier i skolehelsetjenesten er et lavterskeltilbud, og har som mål å fremme elevenes psykiske, fysiske og sosiale helse. I løpet av skoleåret følger helsesykepleier et fast program for oppfølging av elever:

8 trinn: Tilbud om individuell helsesamtale til alle elever i tråd med nasjonalfaglige retningslinjer for skolehelsetjenesten. Tema for samtalen er fysisk, psykisk og seksuell helse, samt høyde og vekt.

9 trinn: Ingen faste kontakter, men elevene er velkomne til å ta kontakt ved behov

10 trinn: Tilbud om vaksine mot stivkrampe, difteri, kikhoste og poliomylitt (boostrix polio), som er siste vaksine i det norske barnevaksinasjonsprogrammet.

Helsesykepleier har åpen dør. Du trenger ikke å bestille time, det er bare å stikke innom. Du kan også ta kontakt på sms/ ringe eller sende mail dersom du ønsker det. Du kan snakke med helsesykepleier om det du ønsker, aktuelle tema kan være trivsel, venner, mobbing, søvn, mat, selvfølelse, prevensjon, seksualitet, ensomhet, rus, selvskading m.m. Helsesykepleier har taushetsplikt.

Helsesykepleier samarbeider med skolelege, fysioterapeut og kommunepsykolog, og kan henvise videre ved behov.

Kontaktinfo:

Helsesykepleier Tove Merete Norland Tlf: 48 88 71 43 Mail:  tove.merete.norland@strand.kommune.no

Tirsdag  kl 08.30-14.00. Torsdag kl 08.30-14.00  Fredag kl 08.30-14.00 (Hovedansvarlig for TUS)

Helsesykepleier Linn Andersen Tlf: 90 08 36 10 Mail: linn.andersen@strand.kommune.no

Tirsdag  kl 08.30-14.00. Ved behov: Torsdag kl 08.30-14.00