Vaulenstandarden

På Vaulen skole jobber vi bevisst med å bygge gode relasjoner med våre elever. Vi interesserer oss for hele barnet, og bruker ekstra mye tid på relasjonsbygging med de som utfordrer oss.

På Vaulen skole jobber alle lærerne bevisst med å fjerne stress og frustrasjoner hos elevene.

På Vaulen skole roser vi ønsket atferd. Vi anstrenger oss for å se og rose positive kommentarer og handlinger.

På Vaulen skole reagerer vi umiddelbart på atferd som skaper utrygghet i klasserommet. Vi anstrenger oss for å skape et klima hvor elevene ikke er redde for å si eller gjøre noe feil.

På Vaulen skole varierer vi metodebruken for å nå inn til alle elevene.

På Vaulen skole står elevene bak stolen og hilser ved oppstart og avslutning av dagen. Elevene står også bak stolen og hilser ved hvert lærerskifte.

Timene på Vaulen skole starter med at vi tydelig avklarer hva vi skal gjøre, og hva som er målet for læringsøkten.

På Vaulen skole er det alltid læreren som styrer ordet. Læreren slår alltid ned på atferden til elever som tar ordet uten tillatelse.

Timene slutter med at vi oppsummerer hva vi har gjort og hva vi har lært.