Lassa skole arbeider utfra den vedtatte Kvalitetsplanen for Stavanger "God, Bedre, Best" 2016 -2020, som du finner link til under "Skolens planer."
De tre fokusområdene planen inneholder er:
- Medborgerkompetanse og sosialt medansvar (se skolens egen plan for sosial kompetanse - under "Skolens planer")
- Lese og skrivekompetanse (se skolens egen Leseopplæringsplan- under "Skolens planer")
- Matematisk kompetanse
- Vurdering for læring ( selvvalgt satsingsområde)
Det selvvalgte satsingsområdet er et resultat av Ståstedsanalysen gjennomført i 2015. Her var et av målene at vi på skolen ønsket en felles vurderingskultur på Lassa skole. Det foregår masse god vurdering for læring på skolen, men vi ønsker en felles plattform for hvordan vi skal gjennomføre vurdering hos oss. Derfor har vi meldt oss på et toårig felles kompetansehevingskrus i regi av Udir og Høyskolen i Lillehammer. Kurset heter «SkoleVFL2.0.» og det er et MOCC basert kurs. Det betyr at det er et nettbasert kurs som hele personalet tar sammen. Vi mener dette vil være en viktig bidragsyter til en kollektiv kompetanseheving innen vurdering, og som også vil omfatte de tre satsingsområdene i «God,bedre,best» Kurset involverer alle sider av skolen som organisasjon. Alt fra hva som må til få for å få til kollektiv utvikling, til planarbeid, læreplanarbeid, mål orientering, elevinvolvering, feedback og selvfølgelig masse refleksjon rundt vurdering FOR læring.Målet vårt er å få en kollektiv vurderingskultur som fremmer eleveneslæringsutbytte og heve vår kollektive kompetanse. Lassa skole vil bruke to år på dette kurset og skoleledelsen er kursledere, men deltar selv også på kurset.
I høyre kolonne finner du Stavanger kommune sin kvalitetsplan for skole 2016 - 2020.
Du finner også SFO sin kvalitetsplan 2016-2020.