Publisert: 14. oktober 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Leif Anders Haanes

Besøk av IK Start og Blå Kors

Torsdag 12. oktober hadde 6. trinn besøk av Blå Kors og IK Start. Blå Kors har et samarbeid med IK Start hvor de besøker skoler sammen. Opplegget er skreddersydd for 6 årstrinn.
«Klassen – det gode laget» tok trinnet gjennom en skoletime der vi fikk informasjon om tjenesten SnakkOmMobbing. Spillerne trakk paralleller mellom den hverdagen de har som fotballspillere, og hvordan det er å være i en skoleklasse.
I møte med elevene snakket de om inkludering, vennskap, det å stå opp for hverandre, hvordan gjøre hverandre gode og litt om det hele rundt mobbing. Elevene fikk stille spørsmål de hadde forberedt, og selvsagt ble det tid til litt autografer og ball-lek på banen.

Artikkel fra IK Start sin hjemmeside