Lyslykter av syltetøyglass
Publisert: 04. desember 2023 | Sist endret: 04. desember 2023 | Forfatter: Leif Anders Haanes

Rød dag

Skoleåret går sin gang, og desember byr på mange ulike opplevelser her på Justvik. En snødekt skolegård og lys i vinduene i klasserommene skaper en fin ramme nå som dagene er på sitt korteste.

Mandag 4. desember var det endelig juleverksted, eller rød dag, som vi kaller det på Justvik skole. Rundt på skolen var det flere flotte aktiviteter elevene kunne besøke. Det var julekort, tegninger, perling, glasslykter, nisseluer/vinterluer, filthjerter, innpakningstasjon, pinnebrød på bål, gym i gymsalen og film i amfiet.

Mange store og små hadde på seg en rød genser, nisselue e.l, og det kan rapporteres om god stemning rundt omkring på skolen. En ekstra takk til dere foreldre/besteforeldre som stilte opp og var med som gode hjelpere på de ulike stasjonene. Flott når vi sammen kan holde tradisjoner som dette i live, og gi elevene gode inkluderende opplevelser sammen.