Publisert: 05. desember 2023 | Sist endret: 05. desember 2023 | Forfatter: Leif Anders Haanes

Sikkerhet vinterstid

Vinter og snø byr på mye lek og moro, og det er flott å se elevene være aktive og ute i vinterværet. Samtidig bringer det med seg noen elementer vi også må ta på alvor:

• Vi minner om Kommunens informasjon om barn og brøyting og oppfordrer til en samtale hjemme om hvordan man ivaretar sikkerheten.
  • Det samme gjelder sikkerhet på vann, da islagte vann kan være fristende å gå ut på uten at de er trygge. Redningsselskapet har en del gode tips til sikker ferdsel på is.
  • Skolen har nylig avsluttet en vellykket reflekskonkurranse i samarbeid med FAU. Vi ber dere som foreldre følge opp at alle barna våre fortsetter å bruke refleks selv om konkurransen er over. Refleks i mørket er den billigste livsforsikring sier Trygg Trafikk