Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
OBS OBS! Pass på ungdommen på nett!

Lurer du på hvordan netthets fungere? Bruker ditt barn Snap Chat?

Da bør du få med deg informasjon om appen Sendit - kort forklart gir Sendit brukeren i Snap Chat mulighet til å stille spørsmål og motta svar anonymt.

Dette betyr at dersom en ungdom ønsker svar på et privat spørsmål kan det sendes direkte til aktuelle venner, bekjente eller legges ut i Snap Story og de som mottar spørsmålet vil kunne svare anonymt uten at den som stilte spørsmål vil kunne finne ut hvem avsender er eller hvem som svarte hva.
På denne måter kan de som svarer være brutale, ærlige og utfyllende i sine svar og appen kan enkelt misbrukes å føre til krenkelse, mobbing og netthets for den som stiller spørsmål!

Ta en kikk på linken under som forklaring mer utfyllende hvordan appen Sendit fungere.

Barnevakten - forklaring av Appen Sendit