Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
KLASSEVENNER – ALLE SKAL FÅ VÆRE MED

Klassevenner er en ny animasjonsserie med korte episoder (11min) om vennskap og om hvordan skape trygge klasser. Serien er rettet mot elever på 1. – 4. trinn men kan også brukes i andre alderstrinn, den lanseres i forbindelse med BlimE-uka 2021.

Alle barn har rett til å ha det trygt og godt på skolen. Det står i Norges lover. Så hvorfor har ikke Lisa det bra? Og Anton? Og Levin? Hvorfor opplever mange barn mobbing på skolen sin?

Denne animasjonsserien gir barn innblikk i ulike former for mobbing – og kunnskap om hvordan mobbing kan stoppes. Målet med animasjonsserien er å skape trygge klassemiljøer og forebygge og redusere mobbing på skolen og på skoleveien.

Animasjonsserien Klassevenner er utviklet av Bivrost Film i samarbeid med Redd Barna og NRK Super. Serien er basert på nyere skandinavisk forskning, og er utviklet i samarbeid med en faggruppe. I fire episoder får vi se hvordan barn og voksne har stoppet mobbing og utestenging på skolen sin.

Klassevenner - Alle skal få være med video