Forside
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Omvendt adventskalender

I adventstiden ønsker vi på Lundehaugen å ha fokus på å gi. Vi vil derfor bruke dagene i desember til å samle inn gaver til barn som trenger det sårt.

De fleste elevene har mange leker hjemme som de ikke bruker lenger, og de har vokst i fra klær som nesten ikke har vært brukt. Disse klærne og lekene kan bety en stor forskjell for barn og unge som ikke er så heldige som vi er. Organisasjonen ønsker også gjerne gaver som inneholder blyanter, kladdebøker og viskelær, siden det er stor mangel på skolematerialer blant gatebarna i Estland. De som ønsker å gi skolemateriell, kan gi dette istedenfor, eller i tillegg til, gaver med brukte klær og leker. NOGE har nå også et hus i Latvia der de har dagsenter. Vi fordeler gavene slik at gatebarn i både Estland og Latvia får.

Øystein Sviland i organisasjonen NOGE (Norsk forening for gatebarn i Estland) kommer til skolen 18.12 og tar imot gavene.

Innsamlingen vil foregå på denne måten:

·        Alle klasser samler inn gaver.
·        Fram til og med fredag 15. desember kan elevene levere gaver til kontaktlærer.
·        Gavene skal være leker, klær og/eller skoleutstyr (blyant, viskelær, notatbøker) som barna selv ikke bruker lenger.
·        Det er veldig viktig at lekene og klærne er rene og hele!
·        Gavene skal pakkes inn i gjennomsiktige plast (f.eks. store brødposer).
·        På gavelappen skal det stå om gaven passer til jente eller gutt, og ca. hvilken alder den er ment til.
·        Det blir veldig godt mottatt hvis det ligger en sjokolade eller en slikkepinne sammen med gaven.
·        Vi ber også om 20 kr. per elev som et bidrag til transportutgifter. (valgfritt)

Det går an å lese mer om dette hjelpearbeidet på http://www.gatebarna.com

”Den største gleden du kan ha, er å gjøre andre glad!”   Takk for at dere hjelper oss å hjelpe!

Hilsen elevrådet ved Lundehaugen ungdomsskole