Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Foreldreundersøkelsen

I disse dager sender vi ut brev til foreldre/foresatte med invitasjon til å svare på Foreldreundersøkelsen.

Skolen og FAU har et mål om at alle svarer på undersøkelsen. Det er viktig for å få innspill til videre arbeid og fokus.

NB! Klassen med høyest svarprosent fra foreldre/foresatte vil få gratis pizza en dag på skolen. Hver fredag i november vil vi publisere topp 3 på hjemmesiden.

Les mer om undersøkelsen under:

Hva er formålet?

Formålet med Foreldreundersøkelsen fra Utdanningsdirektoratet er at foresatte skal få si sin mening om læring og trivsel på skolen, og om skole-hjem samarbeid. Resultatene fra Foreldreundersøkelsen slettes ikke, men lagres forskriftsmessig, og benyttes av skoler, skoleeiere og den statlige utdanningsadministrasjonen som en hjelp til å analysere og utvikle læringsmiljøet. Data fra Foreldreundersøkelsen kan også bli brukt til forskningsformål av forskere som får utlevert grunnlagsdata. Deler av resultatene fra Foreldreundersøkelsen kan bli publisert i Skoleporten.

Hvordan gjennomføres undersøkelsen?

Det er frivillig for foreldre å svare. Du kan velge å hoppe over spørsmål hvis du opplever noen av dem som ubehagelige, eller det er noen spørsmål du ikke vil svare på.

Behandlingsansvar og personvern

Opplysningene blir behandlet i samsvar med det til enhver tid gjeldende personvernregelverket. Foresatte som svarer oppgir ikke navn. Det er lagt opp til svært strenge regler for visning av resultater fra undersøkelsene – det gjelder for skolene, skoleeierne og de statlige utdanningsmyndighetene. Dette er gjort for å redusere faren for indirekte gjenkjenning av personer som har svart. Data fra undersøkelsen skal aldri publiseres offentlig på en måte som gjør det mulig å gjenkjenne de enkelte foresatte sine svar. Ved utlevering av grunnlagsdata til forskningsformål blir forskerne pålagt å følge direktoratets regler for konfidensialitet, og de må underskrive på en taushetserklæring.

Har du spørsmål?

Kontakt skolen eller Utdanningsdirektoratet ( www.udir.no/undersokelser